E1 Header 2

“Ook een eigen kunstwerk aan de muur? Doe dan ook mee!”

Speciaal voor de echte liefhebbers en de fotografen die al veel fotografie ervaring hebben, biedt Van Ingen Photographics als enige in Nederland een unieke en exclusieve workshop Druppel op druppel fotografie. Hierbij gaan we enorm veel verder dan het “gewone” vastleggen van een vallende druppel. Want zodra twee druppels tegen elkaar aan knallen, ontstaan ongekend gedetailleerde kunstwerken die geweldige reacties oproepen bij iedereen die u de foto laat zien. Van grote “paddenstoelen” tot enorme “kronen”, allemaal foto’s die je zo aan de muur zou hangen. Hierbij is een timing van milliseconden onmisbaar, waardoor deze foto’s bijna onmogelijk uit de hand te maken zijn. Daarom laten wij u bij deze workshop zien hoe u niet alleen de timing van de flitsers en de camera regelt, maar zelfs hoe u per druppel kan bepalen waar en wanneer deze valt. Werkelijk elk detail is van invloed en daarom laten wij u graag zien welke hulpmiddelen wij hiervoor gebruiken. Van soorten vloeistoffen, tot verdikkingsmiddelen, van kleurstoffen, tot belichtingstechnieken, alles komt voorbij. En heeft u na deze workshop de smaak te pakken gekregen, dan hebben wij zelfs de adressen beschikbaar, waar u deze accessoires kunt bestellen en/ of halen.

Kom ook professionele foto’s maken! Wij dagen u graag uit! Om iedereen voldoende de kans te geven om mooie foto’s te maken, houden wij bij deze workshop een maximum van 5 deelnemers per workshop aan. Wees er dus snel bij!

Voor wie is deze workshop?

Natuurlijk is iedereen met een digitale spiegelreflex camera van harte welkom om aan deze workshop mee te doen. Vanwege het gevorderde niveau, gaan wij er echter wel van uit dat u ervaring heeft met de bediening van uw camera en dat u een aantal accessoires bezit (kijk hiervoor bij “Wat heb ik nodig voor deze workshop?”). Kennis die u nodig zal hebben, is het gebruik van de sluitertijd, het diafragma, de ISO waarde, de witbalans en de handmatige scherpstelling. Het is daarom belangrijk dat u weet waar u deze gereedschappen op uw camera kan vinden en instellen. Verder heeft u alleen nog enthousiasme en zin om te fotograferen nodig en dan bent u geheel voorbereid op deze flink uitdagende workshop!

Heeft u vragen, of twijfelt u? Geen probleem! Wij beantwoorden graag uw vragen! Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. om uw vraag te mailen.

Wat wordt er behandeld?

Zoals boven al te lezen is, is bij de druppel op druppel fotografie werkelijk elk detail van invloed op het uiteindelijke resultaat op de foto. Hierdoor besteden wij niet alleen aandacht aan de belangrijke fotografie in- en opstellingen, maar ook aan details die makkelijk over het hoofd te zien zijn. Denk hierbij aan hoe u een doorschijnende vloeistof belicht, welke achtergronden u het gewenste effect geven, welke druppelgrootte past bij de gebruikte vloeistof, enz. Natuurlijk doen wij dat niet door een koude opsomming te geven van al deze details, maar door u ter plekke hiermee kennis te laten maken. Tijdens het fotograferen leggen wij stap voor stap uit waarom wij bepaalde keuzes maken en welk effect dit op onze foto heeft. Hierdoor heeft deze workshop een hoog praktijk gehalte, wat voor veel mensen beter en makkelijker leert dan alleen de theorie. Heeft u nog specifieke vragen? Neem gerust contact met ons op, door Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.!

Wat heb ik nodig voor deze workshop?

Deze workshop is gemaakt voor de digitale spiegelreflex camera (alle typen en merken). Omdat wij met vloeistoffen werken, willen wij het liefst geen risico nemen met de camera’s. Daarom is een beetje afstand wel fijn. U zal op uw camera daarom een telelens nodig hebben, zoals bijvoorbeeld een 55-200 mm of een 70-300 mm. Om alle risico’s voor te zijn, is het fijn als op deze lens een U.V. filter zit, ter bescherming van het glas. Verder zullen wij tijdens deze workshop gebruik gaan maken van studio opstellingen, waardoor het gebruik van een statief noodzakelijk zal zijn. Vergeet deze dus niet mee te nemen. Hoewel niet perse noodzakelijk, wordt het gebruik van een draadontspanner of afstandsbediening zeker aangeraden.

Ik heb een andere camera, kan ik toch meedoen?

De nadruk zal tijdens deze workshop op de digitale spiegelreflex liggen. Er zijn echter een aantal camera’s die vrijwel dezelfde mogelijkheden hebben als een digitale spiegelreflex. Als uw camera dan ook is voorzien van een volledige handmatige bediening (Manuele belichting met een sluitertijd langer dan 2 sec., manuele scherpstelling, manuele witbalans) en voorzien is van een aansluiting voor een draadontspanner/ afstandsbediening, dan kunt u ook meedoen. Twijfelt u over uw camera? Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wat kost deze workshop?

Deze workshop kost € 89,00 per deelnemer

Donderdag 3 mei 2018 19:30-22:30 uur Almere