C3 EFFLP Header B

Deze workshop kost:

€ 69,00

Kijk voor data onder aan deze pagina

“Geen licht is goed licht”.

Voorgaande gaat natuurlijk alleen over het aanwezige licht, want hoe minder licht er is, hoe uitgebreider u uw “licht schilderij” kan maken. Light painting geeft u de mogelijkheid om onderwerpen te maken die er niet zijn. Hierbij maken we gebruik van alle soorten en maten lichtbronnen die er te vinden zijn. Van glow sticks, tot led lampen, van kerstverlichting tot tablets en smartphones, alles kan gebruikt worden om een geweldig resultaat te maken.

Een veel minder bekende en gebruikte vorm van light painting, is die waarbij we het onderwerp belichten door middel van lampen. Hierdoor is een belichting mogelijk die met natuurlijk licht of flitsers niet of nauwelijks te bereiken is. Natuurlijk betrekken wij deze belichtingsvorm ook in onze workshop, om u een zo compleet geheel te presenteren.

Of u nu buitenshuis of binnenshuis gaat fotograferen, als het maar donker is, is light painting overal mogelijk. Ontdek ook een nieuwe manier van fotografieplezier, wie weet tot binnenkort!

Voor wie is deze workshop?

Deze workshop is geknipt voor alle digitale spiegelreflex gebruikers die al veel hebben gefotografeerd en graag weer een nieuwe discipline onder de knie willen krijgen. Ook wanneer u voor uw collega’s een bedrijfsuitje wilt regelen, of u een leuk cadeau aan een fotoliefhebber wilt geven, is deze workshop een geweldig idee. Wij hopen u snel de hand te kunnen schudden.

Wat wordt er behandeld?

Om deze mooie effecten op de foto vast te kunnen leggen, zullen wij gebruik gaan maken van lange sluitertijden. Natuurlijk leggen wij alles uit over de techniek die schuilt achter “Light painting” en alle, soms zeer eenvoudige, hulpmiddelen die wij kunnen gebruiken om schitterende vormen en tekeningen te maken.

Wat heb ik nodig voor deze workshop?

Bij deze workshop heeft u een digitale spiegelreflex camera met een zoomlens met een standaard bereik (bijv. 18-55mm) nodig. Omdat wij van extreem lange sluitertijden gebruik zullen maken, zijn een statief en een draadontspanner noodzakelijk. Let op! Een afstandsbediening is in veel gevallen niet bruikbaar! Dit omdat wij (afhankelijk van het licht) van de “Bulb” instelling van de camera gebruik zullen maken. Dit is bij veel afstandsbedieningen niet mogelijk.

Ik heb een andere camera, kan ik toch meedoen?

In veel gevallen helaas niet. Wanneer in uw camera echter de belichting en de scherpstelling handmatig ingesteld kunnen worden (M stand op lens en draaischijf) en een “Bulb” instelling voor de sluitertijd heeft, is het mogelijk om mee te doen. Twijfelt u over uw camera? Neem gerust contact met ons op! Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. om uw vraag te stellen!

Deze workshop zal vanaf eind september/ begin oktober weer beschikbaar zijn