A3 BDSLR Header

Deze cursus kost:

€ 129,00

Kijk voor data onder aan de pagina

BASIC - DIGITALE SPIEGELREFLEX

Nieuwe camera? Wat leuk, gefeliciteerd! Nu opent zich namelijk een oneindig grote wereld van mogelijkheden! En natuurlijk willen wij u graag helpen uw creatieve ideeën vast te leggen. De camera is daarbij uw gereedschap, dus is het fijn om deze goed onder de knie te hebben. Gelukkig zijn de huidige camera’s voorzien van de meest intelligente automaten, die u al heel goed op weg kunnen helpen. Hoe ongelooflijk veel er ook in de camera is voorgeprogrammeerd, er zullen toch situaties voorkomen waarin u graag een andere keuze zou willen maken. Om uw originele idee dan ook precies zo vast te leggen als u wilt, is camerabeheersing dus onmisbaar. Het begint daarom allemaal bij de basis. In deze basiscursus voor de Digitale Spiegelreflex laten wij graag zien welke instellingen u tot uw beschikking heeft en met welke gereedschappen u de mooiste creaties maakt. Op een rustig tempo staan we stil bij de belangrijke termen en begrippen. Omdat fotograferen niet alleen uit natuurkunde, maar ook uit creativiteit bestaat, behandelen we niet alleen de theorie, maar gaan we ook in de praktijk aan de gang door middel van foto opdrachten. Fotografeert u ook mee? Wie weet tot binnenkort!

Voor wie is deze cursus?

Voor alle foto enthousiasten met een digitale spiegelreflex camera die graag meer willen weten over de mogelijkheden van hun camera en het uiten van hun eigen creativiteit.

Wat gaan we doen?

Tijdens deze cursus geven wij overzicht in de chaos van cijfers en letters, die de fotografie in het begin zo onoverzichtelijk maakt. Hoewel wij vrij diep ingaan op de techniek achter de digitale foto, houden wij rekening met de onervaren gebruiker door "normaal Nederlands" te praten. Natuurlijk krijgt u ruim de gelegenheid om de in de lessen geleerde technieken rustig in de praktijk te brengen tijdens onze foto opdrachten. Elke les krijgt u een foto opdracht mee die in elke volgende les klassikaal behandeld wordt. Op deze manier leert u niet alleen van uw eigen foto's, maar ook van die van uw cursusgenoten.

Wat heb ik voor deze cursus nodig?

U kunt deze cursus volgen met een digitale spiegelreflex camera met een standaard lens (zoals 18-55 mm).

Ik heb een andere camera, kan ik toch meedoen?

Jazeker! Uw camera moet echter wel voorzien zijn van handmatige instellingen, zodat sluitertijd, diafragma en ISO waarde met de hand te kiezen zijn. Dit is mogelijk als uw camera een fotostand S/ Tv (Sluitertijd voorkeuze), A/ Av (Diafragma voorkeuze) of M (Manual) bevat. Systeem camera’s en Hybride camera’s kunnen dus ook zeker meedoen. Hou er wel rekening mee dat sommige instellingen misschien niet zo uitgebreid zijn als in de spiegelreflex camera’s.

Ik heb een vraag over deze cursus, waar kan ik die stellen?

Data:

Les 1 Les 2 Les 3 Locatie Tijden
Dinsdag 2 oktober 2018 Dinsdag 9 oktober 2018 Dinsdag 16 oktober 2018 Almere 19:30-21:30 uur
Vrijdag 14 december 2018 Vrijdag 21 december 2018 Vrijdag 28 december 2018 Hilversum 19:30-21:30 uur
Maandag 4 februari 2019 Maandag 11 februari 2019 Maandag 18 februari 2019 Amersfoort 19:30-21:30 uur