C4 EFFI 1 Header DEF

Deze workshop kost:

€ 79,00

Kijk voor data onder aan deze pagina

“Ready for some fun?”

Natuurlijk is techniek belangrijk! Maar als u de techniek al goed beheerst, komt er een moment dat u zich afvraagt wat u nu gaat fotograferen… Inspiratie vinden wij daarom net zo belangrijk als de techniek! Speciaal voor iedereen die de camera goed kent en op zoek is naar nieuwe onderwerpen, hebben wij de“Fotofun” workshops gemaakt waarvan hier de versie "Inspiration 1". Hierin draait alles om de lol van het fotograferen. Door middel van een paar zeer leuke onderwerpen, willen wij u laten zien dat een mooi effect soms kinderlijk eenvoudig is. Met de meest eenvoudige hulpmiddelen, die wij vaak allemaal in huis hebben, zijn originele foto’s te maken. Kom ook nieuwe inspiratie opdoen! Wij zijn er klaar voor!

Voor wie is deze workshop?

Heeft u al redelijk wat ervaring met het fotograferen en het bedienen van uw camera? Zijn sluitertijden, diafragma's en ISO waarden voor u bekende begrippen, en bent u weer toe aan iets nieuws? Dan geven wij u in deze workshop graag weer nieuwe inspiratie!

Wat wordt er behandeld?

Uiteraard gaat het tijdens deze workshop "Expert - Fotofun - Inspiration 1" met name om de lol van het fotograferen. Zonder kennis krijg je echter geen foto, dus zullen wij u laten zien hoe u deze mooie effecten kan vastleggen en hoe u hiervoor uw camera moet instellen. Feit blijft dat we uitgebreid met de M stand van de camera aan de gang gaan, wat betekent dat een beetje ervaring wel belangrijk is. In deze workshop komen onderwerpen voorbij die u een niet vaak gebruikte kant laten zien van de fotografie. Wanneer heeft u bijvoorbeeld voor het laatst gesynchroniseerd op het tweede gordijn? Of wanneer heeft u voor het laatst uw flitser los van de camera gebruikt? Dat een snel moment of een professionele belichting soms makkelijker vast te leggen zijn dan in eerste instantie verwacht, zult u tijdens deze workshop ook in de praktijk kunnen zien. Kortom, veel informatie en inspiratie!

Wat heb ik nodig voor deze workshop?

Bij deze workshop heeft u een digitale spiegelreflex camera met een zoomlens met een standaard bereik (bijv. 18-55mm) nodig. Omdat we de camera op een vaste plek willen houden tijdens het nemen van de foto’s, zal u ook een statief en een draadontspanner nodig hebben. Mocht u zelfs een lossen flitser in uw foto set hebben, neem deze gerust mee, deze kan u eventueel ook gebruiken en adviezen over krijgen.

Ik heb een andere camera, kan ik toch meedoen?

Jazeker! Er zijn een aantal camera’s die vrijwel alle eigenschappen van een spiegelreflex hebben. Als uw camera volledig handmatig ingesteld kan worden (Manuele belichting, Manuele scherpstelling, Manuele Witbalans) en uw camera heeft ook de aansluitingen voor een lossen flitser* en een draadontspanner**, dan kunt u gewoon meedoen met deze workshop. Twijfelt u over uw camera? Neem gerust contact met ons op! Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. om uw vraag te stellen!

*=Tijdens de workshop gaan wij draadloos flitsen. Daarbij kan u gebruik maken van onze flitsers, mits uw camera voorzien is van een middencontact, of Sony aansluiting. Andere aansluitingen worden niet ondersteunt.

**= Afstandsbedieningen zijn tijdens deze workshop vaak niet te gebruiken. Wij gaan snelle bewegingen fotograferen, wat betekend dat de camera direct moet reageren, zodra men op de knop drukt. De meeste afstandsbedieningen reageren niet snel genoeg.

Vrijdag 6 juli 2018 19:30-22:30 uur Hilversum
Woensdag 29 augustus 2018 19:30-22:30 uur Amersfoort