B1 Next Step Digitale Spiegelreflex Header

Deze cursus kost:

€ 179,00

Kijk voor data onder aan deze pagina

“De beste foto is altijd de foto die je nog moet nemen.”

Uit deze zin kunt u twee conclusies trekken: 1) Streef altijd naar iets nieuws, en 2) Leer van de foto’s die je tot nu toe genomen hebt. Om het uiterste uit uw foto te halen, moet u uw camera dus zo compleet mogelijk beheersen. Wij hebben daarom goed nieuws voor u: Leren fotograferen houdt nooit op! Er is altijd een nieuwe uitdaging om aan te gaan!

Onze cursus Next Step – Digitale Spiegelreflex gaat juist daar verder, waar een basiscursus ophoud. Door middel van uitgebreidere informatie, vernieuwende foto opdrachten en de voorbeeld foto’s die wij tijdens elke les nemen, leren wij u verder te kijken dan de gevestigde paden en dagen wij u uit om uw creativiteit zo ver mogelijk tot uiting te brengen! “Er zijn geen regels, alleen mooie foto’s” (Ansel Adams).

Voor wie is deze cursus?

Heeft u een basiscursus gevolgd voor uw digitale spiegelreflex camera en wilt u niet stil blijven staan? Wij vullen graag uw kennis aan met nieuwe informatie en inspiratie.

Wat wordt er behandeld?

In deze cursus geven wij graag antwoord op vragen die in basiscursussen bijna nooit aan bod komen. Waarom gebruiken wij een F-getal voor het diafragma? Wat is scherpte en wanneer heb ik de maximale scherpte in mijn foto bereikt? Hoe benut ik de informatie die in mijn foto staat? Hoe bescherm ik mijn foto’s als ik ze publiceer? Veel informatie die u nodig zal hebben in uw volgende stappen in de fotografie. Natuurlijk houden wij het niet bij theorie alleen, want tijdens de uitdagende foto opdrachten (die wij elke volgende les klassikaal behandelen), wordt u uitgedaagd om uw creativiteit maximaal te benutten. Ook gaan wij elke les door middel van foto opstellingen laten zien hoe de camera zich gedraagt onder diverse omstandigheden en leert u deze naar uw eigen hand te zetten. Veel uitdaging in een korte tijd dus! Wie weet tot snel!

Wat heb ik voor deze cursus nodig?

Voor deze cursus heeft u een digitale spiegelreflex camera met een zoomlens met een standaard bereik (bijv. 18-55mm) nodig. Natuurlijk zijn alle andere accessoires welkom en zeker te gebruiken tijdens onze foto opstellingen.

Ik heb een andere camera, kan ik ook meedoen?

Jazeker. Hou er wel rekening mee dat deze cursus is opgezet voor de digitale spiegelreflex camera. Als uw camera echter ook is voorzien van volledig handmatige bediening (M stand, Handmatige scherpstelling), verwisselbare lenzen en een flitsschoen, dan is de kans zeer groot dat u mee kan doen. Mocht u twijfelen, neem dan gerust contact met ons op.

Ik heb een vraag over deze cursus, waar kan ik die stellen?

Data:

Les 1 Les 2 Les 3 Tijden Locatie
Maandag 25 juni 2018 Maandag 2 juli 2018 Maandag 9 juli 2018 19:30-22:30 uur Hilversum
Woensdag 5 september 2018 Woensdag 12 september 2018 Woensdag 19 september 2018 19:30-22:30 uur Almere