B6 NSF Header

Deze workshop kost:

€ 79,00

Kijk voor data onder aan deze pagina

“In een flits is het voorbij”.

Flitsen is geen aparte tak van sport, maar juist een belangrijk hulpmiddel om uw foto te verrijken! Flitsfoto’s hoeven niet “koud” of “blauw” te zijn, maar kunnen juist problemen oplossen die het aanwezige licht veroorzaakt. Net als bij het “normale fotograferen” is het dan wel belangrijk dat u weet wat uw mogelijkheden zijn, dus leggen wij graag uit hoe u uw losse flitser kan instellen, wanneer deze een andere keuze maakt dan u graag had gewild. Een losse flitser hoeft daarom niet alleen tevoorschijn te komen wanneer er weinig licht is, maar kunt u ook uitstekend overdag gebruiken. Sterker nog, tijdens deze workshop laten wij ook zien dat heel veel losse flitsers zelfs niet op de camera hoeven te staan, maar ook los van de camera gebruikt kunnen worden. Dit breidt uw creatieve mogelijkheden nog verder uit en maakt u vrijwel onafhankelijk van het aanwezige licht. Kom gerust langs bij ons meest flitsende workshop!

Voor wie is deze workshop?

Deze workshop is niet alleen interessant als u al een losse opzet flitser gebruikt, maar ook wanneer u op het punt staat er één aan te schaffen. Heeft u een digitale spiegelreflex camera en wilt u uw losse flitser net zo goed onder de knie krijgen als uw camera? Dan bent u van harte welkom om mee te doen!

Wat wordt er behandeld?

Omdat flitslicht, zoals het woord al zegt, in een flits voorbij is, is het onmogelijk om het effect hiervan op voorhand te zien. Door te weten hoe dit licht zich gedraagt en hoe je het naar je hand kan zetten, creëer je jouw eigen sfeer. Natuurlijk staan we tijdens deze workshop uitgebreid stil bij het gebruik van de losse flitser in de praktijk en alle extra mogelijkheden die dit met zich meebrengt. Wij verklaren tijdens deze workshop het verschil tussen indirect en direct flitsen, wat TTL en M inhouden en hoe de sluitertijd, het diafragma en de ISO waarde reageren op het gebruik van een flitser. Zoals u hierboven al kon lezen voegt draadloos flitsen een enorme vrijheid toe, wat betekend dat we ook hier uitgebreid bij stilstaan. In het praktijkgedeelte gaan wij al deze punten vervolgens samen laten komen in een prachtige foto opstelling, die zowel uw camera als u zelf zal uitdagen om tot het uiterste te gaan!

Wat heb ik nodig voor deze workshop?

Voor deze workshop heeft u een digitale spiegelreflex camera met een zoomlens met een standaard bereik (bijv.18-55mm) nodig. Heeft u een telelens (zoals bijvoorbeeld een 55-300 mm) en een losse opzetflitser, neem deze dan zeker mee. Voor het praktijkgedeelte zal u een statief en een draadontspanner nodig hebben, dus vergeet deze niet.

Ik heb een andere camera, kan ik toch meedoen?

Dit hangt (uiteraard) van uw camera af. Er zijn een aantal systeemcamera’s die qua instellingen en mogelijkheden niet veel schelen van een spiegelreflex. Bevat uw camera ook een handmatige stand (M stand), handmatige scherpstelling, een aansluiting voor een losse flitser en een aansluiting voor een draadontspanner? Dan is de kans groot dat u mee kan doen. Twijfelt u over uw camera? Neem gerust contact met ons op! Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. om uw vraag te stellen!

Maandag 24 september 2018 19:30-22:30 uur Amersfoort
Donderdag 1 november 2018 19:30-22:30 uur Almere
Dinsdag 11 december 2018 19:30-22:30 uur Hilversum
Woensdag 23 januari 2019 19:30-22:30 uur Almere