B4 NSNO Header 1

Deze workshop kost:

€ 49,00

Kijk voor data onder aan deze pagina

“Op donkere dagen laten wij u graag het licht zien!”

Als de straatverlichting aan gaat is het geen tijd om je camera op te bergen, maar juist een unieke kans om spectaculaire foto’s te maken! Moeilijk? Dat valt gelukkig best wel mee! Als u de basisbeginselen van uw digitale spiegelreflexcamera op zak heeft, heeft u alleen nog maar een paar tips nodig om geweldige effecten te bereiken op uw foto. Auto’s die voorbij rijden, straatverlichting en zelfs sterren dragen bij aan een bijzondere sfeer. In onze workshop Next Step – Nacht fotografie zullen wij op ogenschijnlijk gewone locaties de meest verrassende resultaten tevoorschijn “toveren” in de camera. Wij geven u graag een kijkje in de keuken van de nacht fotograaf en maken u daarbij bekent met alle mogelijkheden waarvan u nog niet wist dat uw camera ze had. Wij heten u graag van harte welkom en zodat we ook bij u een lichtje kunnen doen opgaan.

Voor wie is deze workshop?

Heeft u een digitale spiegelreflex camera en wilt u ook graag schitterende foto’s maken? Organiseert u een bedrijfsuitje voor uw collega’s? Of heeft u mooie nacht opnamen gezien van anderen en wilt u ook graag weten hoe u dit moet doen? In alle gevallen helpen wij u graag om deze geweldige resultaten vast te leggen.

Wat gaan we doen?

Deze workshop Nachtopnamen leert u “toveren” met licht. Door lange sluitertijden maken wij effecten op de foto die wij met het blote oog niet kunnen zien. Zo wordt een doodgewone straat waar wij ’s avonds zonder na te denken door heen lopen omgetoverd tot een schouwspel van licht en kleur. Maar zelfs vanuit het niets kunnen wij de mooiste resultaten behalen, als wij gaan schrijven met licht. Buiten lange sluitertijden om, zullen wij ook het gebruik van de witbalans, onder- en overbelichting, de compositie in het donker en omgaan met moeilijke contrasten naar voren brengen. Nieuwsgierig geworden? U bent van harte welkom!

Wat heb ik nodig voor deze workshop?

Voor deze workshop heeft u een digitale spiegelreflex camera of systeem camera met een zoomlens met een standaard bereik (bijv. 18-55mm) nodig. Door de extreem lange sluitertijden is het gebruik van een statief en een draadontspanner/ afstandsbediening noodzakelijk, dus neem deze mee!

Ik heb een andere camera, kan ik ook meedoen?

Dit hangt vooral van de mogelijkheden van uw camera af. Uw camera heeft in ieder geval een handmatige stand nodig (M stand), waarbij de sluitertijd ingesteld kan worden tot 30 seconden. Ook moet uw lens met de hand scherpgesteld kunnen worden. De witbalans, ten slotte, zal ook handmatig ingesteld moeten kunnen worden en daarbij bij voorkeur een “K” (Kelvin) instelling bevatten. Twijfelt u? Neem gerust contact met ons op! Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. om uw vraag te stellen!

Woensdag 26 september 2018 19:30-22:30 uur Almere
Maandag 22 oktober 2018 19:30-22:30 uur Amersfoort
Dinsdag 20 november 2018 19:30-22:30 uur Vianen
Maandag 10 december 2018 19:30-22:30 uur Harderwijk
Dinsdag 15 januari 2019 19:30-22:30 uur Almere