B5 NSPO Header

Deze workshop kost:

€ 69,00

Kijk voor data onder aan deze pagina

“In één oogopslag de mooiste foto.”

In de portretfotografie hebben wij ruwweg te maken met twee soorten foto’s: De karakter foto en de esthetische foto. Waar bij de karakter foto alles draait om de interactie tussen fotograaf en model, rust de esthetische foto veel meer op vorm en impact. In beide gevallen is het contact maken met uw model, bepalend voor het succes van uw foto. Echt contact geeft u namelijk de mogelijkheid om het karakter goed naar voren te brengen en de gezichtsuitdrukking te beïnvloeden (en daarmee de impact van uw foto).

Natuurlijk zal u nog veel meer “puzzelstukjes” op zijn plek moeten leggen om een perfect resultaat te presenteren. Het gebruik van het licht terwijl u op locatie bent, de instellingen in de camera en de gebruikte accessoires zijn er maar een paar die ook enorme invloed hebben. Tijdens onze workshop Next Step – Portretfotografie Outdoor gaan wij samen met u kijken naar de gehele “Puzzel”, en stuk voor stuk de puzzelstukjes op hun plek leggen om de gehele afbeelding compleet te krijgen. Bent u ook nieuwsgierig hoe u een goede portretfoto kan maken en waar u daarbij op moet letten? Dan bent u van harte welkom om u aan te melden voor deze workshop.

Voor wie is deze workshop?

Heeft u een digitale spiegelreflex camera en vind u het leuk om mensen op de foto te zetten? Dan zal u buitenshuis soms tegen flinke uitdagingen aanlopen, wij bieden u graag de oplossingen en hopen u binnenkort te mogen begroeten tijdens één van deze workshops!

Wat gaan we doen?

Buitenshuis heeft u te maken met veel verschillende lichtomstandigheden die zelfs van minuut tot minuut kunnen veranderen. Door samen met u in de praktijk te gaan fotograferen, lopen wij vanzelf tegen deze problemen aan en geeft dit ons de kans om u te laten zien hoe u de situatie naar uw hand kan zetten en daarom toch een fantastische foto kan afleveren. Zo gebruiken wij een flitser niet alleen als het (te) donker is, maar ook om moeilijke contrasten te verhelpen. En helpen reflectie en diffuus schermen ons het licht te doseren en te richten waar wij dit willen hebben. De compositie en het gebruik van het diafragma zijn hierbij sfeerbepalende aandachtspunten in deze workshop. Deze punten (en nog veel meer) zullen u helpen om de foto te maken die u wilt. Mogen wij u binnenkort de hand schudden?

Wat heb ik nodig voor deze workshop?

Voor deze workshop heeft u een digitale spiegelreflex camera met een zoomlens met een standaard bereik (bijv. 18-55mm) nodig. Bij voorkeur heeft u ook een telelens (bijvoorbeeld 55-300 mm) in uw tas zitten. Heeft u ten slotte ook nog een losse opzetflitser, neem deze dan ook gerust mee, want zoals u hierboven al kon lezen, zijn deze bijzonder nuttig bij deze vorm van fotografie.

Ik heb een andere camera, kan ik toch meedoen?

Jazeker! Uw camera heeft voor deze workshop wel een paar belangrijke instellingen/ mogelijkheden nodig, zoals een Diafragma voorkeuzestand (A of Av) en een aansluiting voor een losse opzet flitser. Tijdens de workshop maken wij gebruik van draadloos flitsen. De ondersteunde flitsaansluitingen zijn alle middencontact aansluitingen en Sony aansluiting. Sommige systeemcamera’s hebben een eigen flitsschoen die niet kan worden ondersteunt. Twijfelt u over uw camera? Neem gerust contact met ons op! Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. om uw vraag te stellen!

Zaterdag 18 augustus 2018 13:30-16:30 uur Vianen